Promotiecampagne kinderassortiment
Boeken algemeen

Kaartverkoop Nederlands Bierproeffestival gestart

Van 24 mei tot en met 3 juni staat het hele land in het teken van bier tijdens de 8e editie van de Week van het Nederlandse Bier. Tijdens dit jaarlijkse evenement zetten de bierbrouwers, de horeca en de retail bier van eigen bodem in de spotlight middels proeverijen, workshops, bierwandeltochten, bierdiners en -festivals door het hele land.

 

Het Nederlands Bierproeffestival in de Haagse Grote Kerk (24 tot en met 26 mei) trapt ‘De Week’ traditiegetrouw af. Op deze bijzondere locatie presenteren ruim 40 Nederlandse brouwerijen meer dan 200 verschillende bieren, kunnen bezoekers diverse workshops volgen en staat de combinatie van bier en food centraal. Tijdens de opening op 24 mei wordt hier tevens het Beste Bier van Nederland 2018 bekendgemaakt. De kaartverkoop voor het Nederlands Bierproeffestival is nu gestart. Tot slot krijgt men een uniek kijkje achter de schermen tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen (1 tot en met 3 juni), wanneer Nederlandse brouwerijen hun deuren openen. Voor een overzicht van de activiteiten en kaartverkoop zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

 

Bruisende Nederlandse biercultuur

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. Voorzitter Henri Reuchlin:“De afgelopen jaren is het aantal brouwerijen in Nederland flink gestegen, inmiddels zijn het er meer dan 500! Dat betekent ook dat er in ons land talloze biersoorten zijn. Het is prachtig om te zien hoe het ambacht van bier brouwen enorm leeft en er binnen het vak flink geïnnoveerd wordt. Met de Week van het Nederlandse Bier vieren we die bruisende Nederlandse biersector en kan de consument al die mooie bieren ervaren. Dit jaar introduceren we tevens een aantal nieuwe elementen en beginnen we natuurlijk met de bekendmaking van het Beste Bier van Nederland!”

 

Globaal programma

  • 24 mei: Officiële opening van de Week van het Nederlands Bier + bekendmaking Beste Bier van Nederland 2018
  • 24 mei t/m 26 mei: Nederlands Bierproeffestival in Den Haag
  • 24 mei t/m 3 juni: meer dan 100 bier-activiteiten door het hele land
  • 1 t/m 3 juni: Nederlandse Brouwerijdagen

 

Activiteit organiseren?

Cafés, restaurants, brouwerijen, slijterijen en andere organisaties zorgen tijdens de Week van het Nederlandse Bier iedere dag voor diverse biergerelateerde activiteiten in het hele land. Van speciale bierdiners en – proeverijen tot quizen, workshops en bierwandelingen- en rondvaarten. Organisaties en ondernemers die iets willen organiseren tijdens de Week van het Nederlandse Bier 2018 kunnen hun activiteit eenvoudig aanmelden via de website. Ze kunnen hiermee rekenen op extra promotie, een communicatie-toolkit en bijv. ondersteuning bij het organiseren van een bierproeverij.

 

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra Slijterijen, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.