Promotiecampagne kinderassortiment
Boeken algemeen

Asjemenou?

 

Gouden Loeki winnaar ETCETERA dit jaar 7 maal genomineerd. Toeval of wetenschap? Neuro-onderzoek van Neurensics voorspelt effectiviteit en likeability. Het reclamebureau ETCETERA heeft het altijd aardig gedaan bij dé publieksprijs, de Gouden Loeki. Met het Haaienaquarium van de Gouden Gids, de Paarse Krokodil van Ohra en het Mummiepak voor bol.com. Vorig jaar won ETCETERA de Gouden Loeki 2011 met de Ali B campagne voor T-Mobile.

 

Neuro-onderzoek wordt steeds vaker ingezet om de kracht van commercials te voorspellen. Voor de Gouden Loeki gaat het vooral om likeability, de entertainmentwaarde. Deze waarde kan sinds kort nog beter voorspeld worden met neuro-onderzoek van Neurensics. De commercial wordt aan proefpersonen getoond terwijl zij in een MRI-scanner liggen. De neuro-onderzoekers vergelijken de resultaten onder anderen met de scores van eerdere Gouden Loeki winnaars zoals die met Ali B voor T-Mobile. De wetenschappelijke inbreng van de methodiek vindt plaats onder de verantwoordelijkheid van professor cognitieve neurowetenschappen Victor Lamme.

 

Dick van der Lecq, directeur bij ETCETERA: "Reclame is naast een creatieve, vaak ook een intuïtieve industrie. Dit soort onderzoek helpt creatieven nog effectiever te zijn".

 

ETCETERA heeft dit jaar de volgende ijzers in het vuur: bol.com Luiers, bol.com Lachbaby, Essent Gips loopband, Bolletje Middelvinger, T-Mobile Ali B Boodschappen, T-Mobile Ali B Tutten en Ditzo met John de Wolf.