Boeken algemeen
Promotiecampagne kinderassortiment

Hollandse Nieuwe Stijl toert door Nederland

Je ziet het tegenwoordig steeds vaker in de horeca: haring verwerkt in een enorme variatie aan gerechten. Deze trend - die ook wel Hollandse Nieuwe Stijl wordt genoemd - laat zien dat haring veelzijdig is en kan verrassen. Ter promotie van de Hollandse Nieuwe Stijl toert de komende weken een pop-up tasting langs vier grote steden.

 

Hollandse Nieuwe Stijl is een verrassende combinatie van gekaakte haring met uiteenlopende ingrediënten. Zo ontstaan gerechten zoals verrassende taco’s, bijzondere salades, originele sushi en zelfs culinaire gerechten op sterrenniveau. De Hollandse Nieuwe Stijl laat zien dat haring veelzijdiger is dan vaak wordt gedacht en goed combineert.

 

Het ontstaan van de Hollandse Nieuwe Stijl is een goed te verklaren ontwikkeling. Millennials (iedereen geboren tussen 1980 en 2000) zijn continu op zoek naar nieuwe ervaringen en hechten veel waarde aan authenticiteit. Daar hoort ook het experimenteren met oer-Hollandse producten als haring bij. Daarnaast past haring in een gezonde levensstijl die voor deze generatie steeds belangrijker wordt.

 

Van 22 augustus tot 1 september reist een unieke pop-up tasting van Amsterdam, via Zwolle en Rotterdam naar Eindhoven. Zo kan iedereen op een laagdrempelige manier kennismaken met deze Hollandse Nieuwe Stijl. Verschillende gerechten kunnen gratis geproefd worden. De exacte tijden en locaties zijn:

 
  Amsterdam
(zuidas)

 

 
  Gustav Mahlerplein

 

 
  Woensdag, 22 augustus
  Donderdag, 23 augustus
 

 
  11:30 - 19:00
  11:30 - 19:00
 

   Zwolle
 

 
  Rode Torenplein
  Grote Kerkplein
 
 
  Vrijdag, 24 augustus
  Zaterdag, 25 augustus
 
 
  11:30 - 19:00
  10:00 - 19:00
 

  Rotterdam
 

 
  Eendrachtsplein

 

 
  Woensdag, 29 augustus
  Donderdag, 30 augustus
 
 
  11:30 - 19:00
  11:30 - 19:00
 

  Eindhoven
 

  18 Septemberplein
 

 
  Vrijdag, 31 augustus
  Zaterdag, 1 september
 
 
  11:30 - 21:00
  12:00 - 19:00