Promotiecampagne kinderassortiment
Boeken algemeen

Duurzame vis met een verhaal

Op 25 maart lanceert visexpert Bart van Olphen FISH TALES; een unieke lijn duurzame visproducten met een duidelijke herkomst. FISH TALES heeft in samenwerking met veertien visserijgemeenschappen van over de hele wereld een uniek assortiment samengesteld bestaande uit verse vis, gerookte vis, visconserven en diepvriesvis. Met een volledig transparante keten -de vissers staan met naam en foto op de verpakking-, lekkere recepten en ‘tips & tricks’ wil FISH TALES consumenten inspireren om te genieten van duurzame vis. FISH TALES producten zijn landelijk verkrijgbaar bij Albert Heijn en daarnaast bij Bagels & Beans, Shell/Deli2Go en KLM.

 

Goede vis gaat nooit mis

“Echt iedereen kan thuis lekkere vis bereiden,” aldus Bart van Olphen. “Vis is lekker en écht makkelijk. Ga er mee aan de slag. Met goede vis gaat het nooit mis”. FISH TALES werkt samen met visserijgemeenschappen die bewust omgaan met de oceanen als bron van (hun) leven, nu en in de toekomst. Met lekkere vis vanuit een transparante keten (bijvoorbeeld de tonijn van Ali Mohamed uit de Malediven), smaakvolle producten en pure recepten wil FISH TALES de consumptie van vis makkelijker, lekkerder en leuker maken.

 

 

De kortste kookshow ter wereld

Naast een transparante keten en een platform voor vissers biedt FISH TALES ook veel inspiratie. Via Facebook, Instagram en de website www.fish-tales.com maak je kennis met de vissers en vind je alle inspiratie om met vis aan de gang te gaan. Onder andere in de kortste kookshow ter wereld: in filmpjes van niet meer dan 15 seconden bereidt Bart de heerlijkste visgerechten. Daarnaast komt begin juni zijn nieuwe kookboek ‘Koken met Vis uit Blik’ uit met meer dan 60 heerlijke recepten.

 

 

FISH TALES assortiment

FISH TALES biedt de vangst van de vissers aan als vis met saus in het versschap, gerookte vis, diepvries vis en vis in blik. De tien verschillende vissoorten in blik zijn vanaf 25 maart exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn. De verse, gerookte en diepvries producten stromen tussen 5 april en begin mei in de schappen van Nederlands grootste supermarktformule. De producten van FISH TALES die geserveerd worden bij Bagels & Beans, aan boord bij KLM en op vers gemaakte sandwiches bij Shell/Deli2Go starten vanaf begin april. FISH TALES zal een deel van de opbrengsten investeren in kleinschalige visserijgemeenschappen in ontwikkelingslanden middels de binnenkort op te richten FISH TALES FOUNDATION.

 

 

Over Bart van Olphen

FISH TALES is opgericht door Bart van Olphen, onderscheiden als meest duurzame seafood ondernemer van de wereld (2008). Bart bezocht visserijgemeenschappen over de hele wereld, wat hem inspireerde tot het ontwikkelen van visproducten met een verhaal. Zijn ervaringen legde hij vast in de kookboeken FISH TALES (2009), Het Nederlandse Viskookboek (2011) en Werken met Vis (2012). Voor zijn boeken ontving hij in binnen- en buitenland verschillende onderscheidingen.