Boeken algemeen
Promotiecampagne kinderassortiment

Foodhallen Rotterdam opent het eerste Nederlandse babyrestaurant

De Foodhallen in Rotterdam hebben een bijzondere primeur: van 18 tot 30 juni opent Nederlands eerste pop-up babyrestaurant ter wereld, de Kleine Keuken, haar deuren. Het initiatief is een samenwerking tussen babyvoedingmerk de Kleine Keuken, de Foodhallen en pr-bureau MissPublicity.

 

 

Lekker en gezond
Het pop-up babyrestaurant wordt gerund door Kirsten Toeset van babyvoedingmerk de Kleine Keuken. Dit bedrijf, dat gespecialiseerd is in verse biologische maaltijden voor baby’s, presenteert een lekkere en gezonde menukaart voor de allerkleinsten. Toeset vertelt: “We hebben een paar van ons populairste gerechten op de kaart staan, zoals zalm met zoet aardappel en doperwtjes en pompoenrijst met een pietsie kerrie en kokosmelk. En ook hebben we onze gezonde biologische tussendoortjes meegenomen voor de wat grotere kinderen. De inrichting wordt speels en vooral heel groen, we zijn gek op planten. Natuurlijk hebben we over alle factoren nagedacht die het voor ouders met kleintjes prettig maken om uit eten te gaan. Zo staan er Stokke kinderstoelen, zodat je je kindje niet op schoot hoeft te houden maar comfortabel en veilig kunt voeden. Al met al wordt het een sfeervolle en warme plek, waar zowel ouders als baby’s zich lekker voelen.”

 

Logische primeur
Het babyrestaurant is het eerste in zijn soort in Nederland en daarom past het perfect binnen het pionierende concept van de Foodhallen. Chong Chu, mede-eigenaar van de Foodhallen Rotterdam, legt uit: “Wij streven ernaar continu te vernieuwen en nieuwe doelgroepen aan te trekken en te inspireren. De Foodhallen is een ontmoetingsplek voor jong en oud. Een tijdelijk babyrestaurant past dus perfect in onze filosofie en we hebben dan ook meteen ja gezegd! Het leuke van dit idee is dat ouders hun kindje in een sfeervolle setting lekker en verantwoord kunnen voeden, terwijl zij zelf ook op hoog niveau eten. Tussen de 15 zeer uiteenlopende foodconcepten, van streetfood tot haute cuisine, zit voor iedere smaak iets lekkers.”

 

Het idee
Het was Slingerland die op het idee kwam voor dit pop-up babyrestaurant. Zij vertelt: “Sinds de geboorte van mijn dochter vind ik uit eten gaan een stuk lastiger. Ten eerste voel ik me in veel restaurants niet welkom met een baby, ten tweede heeft het voeden van een baby specifieke eisen. Tijdens een brainstorm met de Foodhallen over de inrichting van een tijdelijke plek viel het kwartje. Ik ga vaak nadat ik mijn dochter heb opgehaald direct naar huis zodat zij thuis gezond kan eten. Met pop-up restaurant de Kleine Keuken hoeft dit niet meer en kunnen zowel mijn baby als ik lekker en gezond eten in een echt restaurant. Toen ik Kirsten Toeset van de Kleine Keuken benaderde was zij gelukkig direct enthousiast en nu gaat het echt gebeuren!”

 

Over Foodhallen
Na in 2014 in Amsterdam begonnen te zijn met het concept, opende de Foodhallen in 2018 in Rotterdam. De Foodhallen cureert de unieke eetcultuur van een stad en verbindt mensen op unieke locaties. De Foodhallen streeft ernaar lokale keukens een internationaal platform te bieden, met diversiteit, smaak en sfeer als belangrijkste pijlers.

 

Over De Kleine Keuken
Sinds 2012 maakt de Kleine Keuken biologische producten voor kleine kinderen. De ambitie van het bedrijf is om ouders niet meer te hoeven laten kiezen tussen iets lekkers of iets voedzaams. De Kleine Keuken maakt échte voeding, zodat elk kind gezond en energiek kan opgroeien. Producten van de Kleine Keuken liggen in de supermarkt en zijn online te bestellen.