Boeken algemeen
Promotiecampagne kinderassortiment

Nieuw merk voor flexitariërs en vegetariërs

Steeds meer mensen kiezen ervoor om één of meerdere dagen per week geen vlees of vis te eten. Onderzoek in opdracht van Natuur & Milieu (PanelWizard Direct 2016) geeft aan dat 67% van alle Nederlanders inmiddels flexitariër is! Een interessante groeimarkt voor veel voedingsmerken.

 

In de supermarkt verschijnen steeds meer vegetarische producten die inspelen op de groeiende trend om geen of minder vlees of vis te eten. Sommige merken kiezen ervoor om simpelweg vlees of vis te vervangen, maar er zijn ook merken die tot het uiterste gaan om nieuwe vegetarische producten te ontwikkelen die instrinsiek vergelijkbaar zijn met de vleesvariant.

 

Zo’n nieuw merk is SMAECK. De ontwikkelaars van SMAECK gingen niet over één nacht ijs en hebben hun krachten gebundeld met sterrenchef Jacob Jan Boerma. Jacob Jan heeft met zijn restaurant De Leest in Vaassen drie Michelinsterren en dat hoge smaak- en kwaliteitsniveau proef je terug in de producten die SMAECK in samenwerking met Jacob Jan heeft ontwikkeld.

 

Michelin zegt over zijn restaurant De Leest: “Kosmopolitische invloeden en inventiviteit zorgen voor een elegant contrast tussen zoete en zure smaken. Juiste cuissons en subtiele productassociaties maken van elke hap een ontdekkingstocht.”

 

De eerste SMAECK producten zijn Crème Américain Naturel, Crème Martino en Crème Américain Mediterraan. Drie vegetarische spreads op basis van Valess melkvezels, met een smaak en bite die vergelijkbaar is met Filet Américain. SMAECK producten zijn ontwikkeld voor een brede groep consumenten, maar zijn wel 100% vegetarisch, rijk aan ijzer en ook geschikt voor aanstaande moeders.

 

Klik hier voor meer informatie.