- Gegevens
- Geschreven door: de redactie


Het duurde niet lang voordat Frank Kalf en Remco Bom de eerste fles Wyckse Wodka op tafel zetten. De kracht zit hem in het nuchtere ondernemerschap en de liefde voor lokale producten. “Maastrichtse wijn, bier en noem maar op. Maar Wodka ontbrak écht in het assortiment van lokale producten”. Met een knipoog naar hip stadsdeel Wyck maak- ten de heren een puur product van Maastrichtse grond. “Wyckse Wodka proeft naar het Bour- gondische Maastrichtse leven”.
Kalf & Bom werken enkel samen met lokale merken en ingrediënten uit de regio. Wyck is een kenmerkende wijk van Maastricht, waar ontzettend veel ambitieuze ideeën tot stand komen. Jonge ondernemers laten dit stadsdeel Bourgondisch bruisen. Met dit pure verhaal blijven de heren dicht bij zichzelf, dat is de essentie van het ondernemerschap in hun ogen. Het verhaal verspreidt zich inmiddels door Nederland, maar ook in België en Duitsland is het verhaal van de Wyckse Wodka inmiddels bekend. Vol passie wordt er verteld over dit nieuwe lokale product uit Maastricht.
Wanneer de agenda het even toelaat duiken de culinaire creatievelingen het lab in om te experimenteren met smaken, ingrediënten en bereidingswijzen. Zo hopen ze de ambacht en het verhaal naar een hoger niveau te kunnen tillen. Aan ambitie geen gebrek.
Frank Kalf, zelfstandig ondernemer, is een bekend gezicht in de Maastrichtse horeca. Van cocktails shaken tot evenementen begeleiden, Frank weet waar Maastricht op zit te wachten. Met de Wyckse Wodka probeert hij Maastricht een nieuwe smaak te geven. Distilleerder Remco Bom is bekend met de Maastrichtse grond. Hij weet precies welke ingrediënten hij waar vandaan moet halen om tot een perfect product te komen. Hij is ervan overtuigd dat, naast zuurvlees en de Maastrichtse wijn, binnenkort ook Wyckse Wodka niet meer uit het Maastrichtse culinaire straatbeeld is weg te denken. Hij is daarnaast ook druk bezig met plannen om een Maastrichtse distilleerderij te openen.