Promotiecampagne kinderassortiment
Boeken algemeen

Bier met een knipoog

Het Amsterdamse And Now This heeft een rebranding van het Zaanse biermerk Breugem gedaan. Het doel: ‘De Breugem bieren moeten uit het schap knallen.’ Brouwerij Breugem is in 2009 opgericht door meesterbrouwer Patrick Breugem en was volgens de oprichter toe aan een volgende stap: ‘Er zijn nieuwe partners aan boord en we willen als bedrijf groeien. Daarvoor zijn een nieuwe merkpositionering en -identiteit essentieel, omdat je het met kwaliteit alleen in de speciaalbierenmarkt niet meer redt. Met het almaar groter wordende aanbod is het nodig om je te onderscheiden met een eigen verhaal. Je logo, biernamen en kleuren moeten hieraan bijdragen. Na een oriëntatie met meerdere bureaus zijn we in zee gegaan met And Now This.’ De bieren van Breugem hebben nieuwe namen gekregen zoals 'High Five', Knipoog’, ‘Boks’, ‘Man Hug’ en het reeds bestaande ‘Zoentje’

 

 

Jeroen de Korte, medeoprichter van brand building agency And Now This: ‘Kort gezegd hebben we het merk compleet gerenoveerd en opnieuw ontwikkeld.De basis vormde Patricks positieve levensinstelling. Jaren terug had Patrick een ernstig ongeluk en lag hij enkele maanden in coma. Maar hij vocht zich terug en ging doen waar hij echt blij van werd: bierbrouwen.’


Interactie
Een andere ‘bijwerking’ van het ongeluk is dat Breugem naar eigen zeggen ‘rechtdoorzee en ongefilterd door het leven gaat.’ Hij benadert iedereen met dezelfde openheid en is een echte verbinder, aldus De Korte: ‘In plaats van hem als man met een makke te labelen, besloten wij zijn positieve blik helemaal te omarmen en hier juist zijn kracht van te maken.  Het merk Breugem hebben we gebouwd op die open levensinstelling. Want een positieve, open houding maakt het leven een stuk leuker. Het hele merk en alle bieren dragen dit uit.’
Behalve dat het bier een nieuwe identiteit heeft gekregen, heeft het bureau voor verschillende bieren ook nieuwe namen ontwikkeld, die aanzetten tot interactie en verbinding. Zoals ‘Knipoog’, ‘Boks’, ‘Man Hug’ en het reeds bestaande ‘Zoentje’. Met als pay-off: Breugem. Bonding Beer.