Promotiecampagne kinderassortiment
Boeken algemeen

Campagne ‘Zo. Als Pils’ draait om nieuwe Bavaria 0.0% die schuimt, ruikt én smaakt als pils

 

De nieuwe Bavaria 0.0% is amper te onderscheiden van alcoholhoudend pils. Dat laat brouwerij Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, vanaf vandaag zien met de campagne ‘Zo. Als pils’. Met deze campagne – de grootste 0.0% campagne voor Bavaria ooit – zet de brouwer vol in op het alcoholvrije segment met hun nieuwe Bavaria 0.0%. Dankzij Bavaria’s nieuwe 0.0% brouwinstallatie kan de brouwer alcoholvrij bier brouwen dat schuimt, ruikt én smaakt als een alcoholhoudend pils. De ‘Zo. Als pils’-campagne is erop gericht dat de consument het nieuwe 0.0% bier gaat proeven. De nieuwe Bavaria 0.0% is sinds kort beschikbaar in de supermarkt in een nieuwe wit/blauwe verpakking en is ook te vinden in horeca zodra deze weer opengaat.

 



Nieuwe standaard in de markt
Meesterbrouwer Emiel Hendrikx: “Sinds 1978 zijn we pionier op het gebied van alcoholvrij bier, toen we als eerste grote Nederlandse brouwer met een alcoholvrij bier kwamen. We zien dat 0.0% echt in opmars is en de 0.0% bieren elkaar razendsnel opvolgen in de markt. De afgelopen vijf jaar hebben we met ons team van brouwers en techneuten geïnvesteerd in een spiksplinternieuwe 0.0% brouwinstallatie. Het uitgangspunt hierbij was simpel en zeer complex tegelijk – bouw een installatie waarin we een nieuwe Bavaria 0.0% kunnen brouwen die ruikt, smaak én schuimt als pils. We zijn 5 jaar doorgegaan totdat we volmondig konden zeggen dat dit de beste 0.0% is die we ooit hebben gebrouwen. Ik ben ontzettend trots op onze brouwers en techneuten die zichzelf hebben uitgedaagd, hier jaren keihard aan hebben gewerkt en uiteindelijk zichzelf hebben overtroffen. Ik ben ervan overtuigd dat onze nieuwe Bavaria 0.0% de nieuwe standaard gaat worden in de markt.”


Een kroonkurk verwijderd van het ultieme bewijs
Michel de Kruijff, senior brand manager Bavaria bij Swinkels Family Brewers: “Met onze ‘Zo. Als pils’-campagne willen we laten zien dat de nieuwe Bavaria 0.0% het beste alcoholvrije bier in de markt is, door de grote gelijkenis met zijn alcoholhoudende broer. We hebben hier zelfs zoveel vertrouwen in, dat we durven te beweren dat consumenten ons nieuwe bier niet herkennen als alcoholvrij bier. Met de ‘Zo. Als pils’ campagne dagen we Nederland op een Bavariaanse wijze uit het glas in eigen hand te nemen en zelf het bier te proeven. We geloven dat proeven van ons product namelijk het ultieme en krachtigste bewijs van onze boodschap is. Om die reden zetten we dan ook zwaar in op sampling met maar liefst 1 miljoen samples. Daarnaast zijn we middels tv, online video, bioscoopreclame, social, out of home én radio in heel 2021 aanwezig.”



Samenwerking Qmusic
Onderdeel van de ‘Zo. Als pils’ campagne is een samenwerking met radiozender Qmusic. Vanaf 29 maart trapt Domien Verschuuren de campagne af, gevolgd door andere dj’s van de zender. In de Qmusic middagshow daagt Domien met het item ‘Zo. Als’ luisteraars uit zó dicht bij een typerend geluid te komen dat je het verschil niet merkt. Daarnaast proberen in de Qmusic vrijdagavondshow Kai Merckx, Tom van der Weerd en Bram Krikke in ‘Op de proef’ samen met de luisteraars tussen twee items het origineel te herkennen. Hebben ze het fout? Dan moeten ze samen een hilarische tegenprestatie leveren.