Promotiecampagne kinderassortiment
Boeken algemeen

Broesko introduceert Sgroppino Rosso

Lambruscomerk Broesko introduceert de eerste winter-sgroppino. Nu de echte koude dagen hun intrede doen, is de tijd aangebroken om uitgebreid te tafelen en te genieten van Broesko’s Sgroppino Rosso. Het drankje bestaat uit citroenijs, wodka en Broesko. Italiaans restaurant Mappa is de eerste horeca-gelegenheid die de unieke, rode sgroppino serveert.

Matteo Lo Prete, mede-eigenaar Broesko: “Het idee voor de Sgroppino Rosso ontstond tijdens de opnames van het programma Broesko Feestfood op 24Kitchen, waarin we op zoek gingen naar nieuwe gerechten en combinaties van feestelijk eten en onze rode Lambrusco. Het unieke aan deze sgroppino is dat hij rood is door de wijn.”

 

Feestfood
Lambrusco, dat altijd op het onderste schap in de supermarkt te vinden was, is heerlijk met eten. Broesko ontwikkelde een format dat mensen laat zien hoe de Italiaanse klassieker het best tot haar recht komt: door het te koppelen aan feestmaaltijden. Creatief bureau Natwerk vertaalde dit format door naar een wekelijks tv-programma op 24Kitchen, waarin presentatrice Miljuschka Witzenhausen de leukste festivals en evenementen bezoekt om de sprankelende wijn te ‘pairen’ met feestelijke gerechten.

 

Het verhaal van Broesko
In deze video is het volledige verhaal van Broesko te zien; van de spectaculaire lancering tot de reis vanuit de Italiaanse wijnstreek Emilia-Romagna via Feestfood op 24Kitchen naar het hoogste schap van Albert Heijns wijnafdeling.