Boeken algemeen
Promotiecampagne kinderassortiment

ScentYourBrand verovert Nederland

Geurmarketing lijkt het modewoord van 2013 te worden. Haast elke ondernemer denkt ondertussen wel na over een lekker geurtje in zijn of haar zaak. En dat is niet zo gek: geuren zijn al sinds mensenheugenis ontzettend belangrijk bij het maken van de grote beslissingen in het leven. Zo bepaalt geur voor een heel groot deel wie we vertrouwen op het gebied van de liefde; hetzelfde geldt voor het doen van zaken of het maken van aankopen. Het aanbod van geurmarketing groeit dan ook snel in Europa. Nederlandse zaken lopen er sinds kort ook massaal warm voor. Maar voor de ondernemer die niet bedrogen uit wil komen is het verstandig om zich eens goed te oriënteren op de mogelijkheden. Eén bedrijf loopt in Nederland voorop dankzij twintig jaar internationale ervaring in het creëren van plezierige geuromgevingen: ScentAir, de grootste geurleverancier van de wereld, heeft sinds kort met het bedrijf ScentYourBrand eindelijk ook een Nederlandse tak. En ontketent daarmee een ware revolutie in de Nederlandse geurmarkt.

 

Actieve marketing

Sander Schaap, General Manager van ScentYourBrand, legt uit: “Geurmarketing is precisiewerk, waar veel aandacht bij komt kijken. Het gaat om de totale beleving van een bedrijf, een merk, dat nemen wij zeer serieus. Als een geur door het gebruik van eenvoudige apparatuur, verkeerde instellingen of ondermaatse service té geconcentreerd is, kan dat door klanten als negatief worden ervaren. Wij noemen dat Passieve geurmarketing: als er op het bewegen van de klant wordt gerekend om een geur te verspreiden. Onze apparatuur zorgt altijd voor een perfecte verdeling en verspreiding van de geur: Actieve geurmarketing. Op die manier zijn onze klanten er zeker van dat de geur altijd precies goed is, zij het voor het promoten van een product, het creëren van een gewenste sfeer, of juist het uitdiepen van een imago.
“Bovendien nemen wij onze klanten alle zorg voor de geur uit handen: ze hebben geen omkijken meer naar instellingen, service en het vervangen van de geurolie. Wij merken dat dat voor sommige klanten in eerdere ervaringen struikelblokken zijn geweest. Daarnaast vallen de kosten ontzettend mee omdat wij onze klanten niet verplichten tot de aankoop van een systeem.”

Over ScentYourBrand

ScentYourBrand is de Nederlandse tak van het Amerikaanse ScentAir, de wereldwijde absolute leider op het gebied van geurmarketing. Het moederbedrijf installeerde al meer dan 75.000 installaties in meer dan 100 landen en bouwt in Nederland verder op die expertise. Elk van de 1.600 leverbare geuren en de verspreidingssystemen van ScentYourBrand zijn uitermate streng getest op veiligheid voor mens, dier en omgeving.

Over geurmarketing

Volgens Rachel Herz, adjunct-professor aan de prestigieuze Brown University en expert op het gebied van de psychologie van geuren, zal geurmarketing binnen het decennium uitgroeien tot een industrie met een omzet van een miljard dollar. Reuk is het enige zintuig dat met het limbisch systeem in verbinding staat en heeft daarmee direct contact met een groep structuren in de hersenen die betrokken zijn bij emotie, motivatie, genot en het emotioneel geheugen. Geurmarketing wordt dan ook gezien als hét nieuwe middel om een emotionele binding met de klant te krijgen.

Ontwikkeling op maat voor een optimaal resultaat

Zoals gezegd heeft ScentAir de beschikking over een enorm arsenaal aan geuren. Om aan alle eisen van de klanten te blijven voldoen worden er echter continu nieuwe geuren ontwikkeld. Op die manier kan ScentYourBrand bij ieder merk en ieder concept de perfecte geur vinden.
Net als luxe-parfums zijn de geuren van ScentYourBrand opgebouwd uit topnoten, middennoten en grondnoten. Enkele voorbeelden uit de enorme geurcollectie:

Kashmir: Een boeket van lelie en gardenia vormt zich met een zweem van perzik om een hart van amber met accenten van verse kruiden, op grondnoten van berkenhout, sparrenbalsem en zoete vanille-muskus. Creëert een fris en schoon effect met een luxe, elegante indruk. Geschikt voor een passionele, sensuele ambiance.

Herbal Mist: Zeer aromatisch: ontspannend en rustgevend. Topnoten van groene boeketten met Valencia-sinaasappel, meloen, watervarens en frisse regen. Middennoten van violet, lavendel, lelie, seringen en meidoorn lopen mooi uit in grondnoten van schone, witte muskus. Wordt veel toegepast in hotels, wellness centra, verzorgingshuizen en medische kantoren.

Black Mink: Bloemachtig, gepassioneerd en sensueel, luxe en verfijnd. Een geraffineerd, romig boeket met accenten van vanille, cederhout, jasmijn en muskus. Wordt veel toegepast in boetieken, ziekenhuizen en lounges.

White Blossom Tea: Een zoet, wellustig, muskusachtig aroma van fijne witte bloesems met rijke noten van houtachtig amber en fruitachtige ondertonen. Creëert een frisse, schone, luxueuze en wereldse omgeving.