BoekenBoeken
KokenKoken
DrankDrank

Als één team samenwerken voor een duurzame voedselketen

Photo by Mirko Fabian on Unsplash

 

De huidige voedselketen is niet in staat om de verwachte wereldbevolking van 10 miljard mensen over twintig tot dertig jaar te voorzien van voedsel, terwijl er tegelijkertijd rekening wordt gehouden met klimaatvraagstukken, dierenwelzijn, marktontwikkelingen, toenemend consumentenbewustzijn en klantbehoeften. Willen we een verantwoorde voedselketen voor toekomstige generaties - waarin rekening wordt gehouden met het milieu, dierenwelzijn, maar ook met de belangen van de supermarkten, boeren en consumenten - dan kan dat maar op één manier en dat is door samenwerking.

 

Lees meer...

Winteraardbeien, de gezonde trend die de gewoontes van de Europese consument verandert

Tijdens de wintermaanden zijn er steeds meer aardbeien verkrijgbaar. Vanaf december t/m januari en februari zijn aardbeien in al hun natuurlijkheid voor de Europese consument beschikbaar. Ze behoren tot de vruchten die de afgelopen jaren de grootste innovaties hebben ondergaan op het gebied van genetische en technologische verbetering. De winterproducties worden simpelweg verkregen door nieuwe planten waarvan de stengel getopt is en die aan het einde van de zomer zijn geplant in de landen van Zuid-Italië zoals Sicilië, Basilicata of Campania.

 

Lees meer...

Wilhelmina pepermunt nu duurzaam én vegan

Foto: Renske van Buren - Food & Photography

Het favoriete pepermuntje in het restaurant en café komt niet meer in plastic. Het jasje van de nieuwe Wilhelmina pepermunt is vanaf nu van volledig afbreekbaar papier. En, mooi meegenomen – het pepermuntje is vegan. Verfrissend lekker maar wel zo duurzaam. Eentje waar je dus volmondig ‘Ja!’ tegen kan zeggen. Ook verslingerd aan Nederlands meest geliefde pepermuntje? Wilhelmina Pepermunt is al meer dan 125 jaar razend populair. Geen wonder want van dit verslavend lekkere pepermuntje krijg je nooit genoeg. Als lekkere opfrisser tussendoor. En wie verheugt zich niet op een pepermuntje als afsluiter van het diner – Snel! Anders zijn ze op. Of misschien kreeg je er altijd een van je oma. 

 

Lees meer...

Nederlanders kijken uit naar nieuwe oogst rode bessen

Het aspergeseizoen is net begonnen. De ‘nieuwe’ haringen zwemmen nog in de koude wateren rond Groenland. De echte Hollandse rode bessen van de Berrybrothers zijn al in de maak. De rode bessen uit ons land zijn ook echt seizoensfruit en worden in heel Europa geconsumeerd. De reden is simpel. Binnen vierentwintig uur na het oogsten ligt de nieuwe oogst rode bessen in het schap van de groenteman en de supermarkt.

 

Lees meer...

Haver is de startmotor van de dag

Haver op een verantwoorde manier lekker maken, dat is de passie van Havery. Havermout is een van de gezondste voedingsmiddelen die we kennen, vol vitamines, mineralen, vezels en antioxidanten. Havery maakt er de lekkerste granola’s van met behoud van al het goede van haver. Dus biologisch, voedzaam, vegan en zonder onnatuurlijke toevoegingen.

 

Lees meer...

Hands Off My Chocolate introduceert vegan Caramel Seasalt reep

reepchoc

Het innovatieve chocolademerk Hands Off My Chocolate breekt met haar nieuwe, overheerlijke Caramel Seasalt reep de plantaardige chocolademarkt open voor het brede publiek. En dit is niet het enige goede nieuws! De Hands Off-familie is ook in een compleet nieuw jasje gestoken dat 25% minder plastic bevat én de cacaomassa is sinds kort helemaal traceerbaar! Juist, positief nieuws voor de Hands Off cacaoboeren, het milieu en de melkchocoladeliefhebber die op zoek is naar een plantaardig alternatief zonder hierbij in te hoeven leveren aan smaak.

 

Lees meer...

Milka lanceert ‘Teder smaakt beter’

Chocolademerk Milka, de nummer één in Nederland voor chocolade tabletten, roept Nederlanders in de nieuwste campagne op vaker te kiezen voor tederheid. En dit is nodig, want uit een recent onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Milka* blijkt dat maar liefst 45 procent van de Nederlanders van mening is dat de wereld van nu minder teder is dan tijdens hun jeugd. Een scherp contrast met de 63 procent die laat weten dat een teken van tederheid hen juist gelukkig maakt. Voor het chocolademerk hét moment om de nieuwe merkpositionering ‘Teder smaakt beter’ te lanceren met onder andere een limited edition tedere boodschap-reep.

 

Lees meer...