Promotiecampagne kinderassortiment
Boeken algemeen

M-hotel, een nieuw Different hotel

De 'M' in de naam van het Genkse 'M-hotel' staat voor 'Molenvijver', het prachtige recreatiepark waarop de bar , het restaurant, de seminariezalen en heel wat kamers van dit hotel uitzicht hebben. De 'D' in het logo 'DH' van de 'Different hotels' zou ook in dit geval de voor deze groep kenmerkende 'D' van 'Design' kunnen zijn.

Klik hier voor de fotoreportage van Frans Oyen.

 

 

M-hotel bestaat al langer, maar behoort nog maar drie jaar tot de 'Different hotels', een keten die in Genk ontstond en nog steeds hoofdzakelijk in Limburg actief is. Naast hotel Atlantis, het moederhuis 'Hotel Ecu' en het paradepaardje 'Carbon hotel' is dit het vierde hotel van deze groep in deze bruisende stad. Met hun slogan 'Van groot naar great' doelen zij echter niet zozeer op de kwantiteit, maar hoofdzakelijk op de kwaliteit. Steeds een stapje voor zijn, is het streefdoel van het management. Elk detail telt en een grote betrokkenheid van het personeel moet borg staan voor de gemoedelijke sfeer van een familiehotel. In M-hotel tekent Sutherland Design voor de opvallende look van de receptie en de geleidelijke renovatie van de kamers.

 

Koppelteken tussen natuur en stad

 

Aan haar voordeur parkeren de gasten hun wagen tussen deze van de bezoekers van het Shoppingcenter aan de overkant van de straat. Aan de achterzijde mengen wandelaars en recreanten uit het park met roeivijver zich in het cafetaria en restaurant met de hotelgasten. Hiermee is het meteen duidelijk dat dit hotel de perfecte uitvalsbasis is voor zowel een citytrip met bezoek aan C-mine als een onvergetelijke maar vooral smakelijke Vespa-ervaring door het gastvrije Limburg. Met twee familiekamers met eigen kitchenette wil M-hotel deze veelzijdigheid toegankelijker maken voor gezinnen met kinderen, die zich bij het inchecken aan de balie meteen thuis voelen als ze iets mogen kiezen uit de toverdoos.

 

Uitbestede restauratie

 

Naar het voorbeeld van Carbonhotel, waar Gusto de catering verzorgt, trok ook M-hotel een externe cateraar aan voor haar brasserie Royal. Deze exploitant verdiende zijn strepen reeds met grillhouse De Molen naast de deur en het stadscafé in het centrum. Met brasserie Royal legt de food- en beveragemanager, Paul Beerlandt, de lat zowel in de brasserie zelf als in de lounge bar en de feest- en vergaderzalen duidelijk hoog. Het hoogste niveau van de hedendaagse bistronomie is zijn streven. Een eerder beperkte maar vaak wisselende kaart en een wekelijks ander driegangenmenu staan borg voor versheid en kwaliteit. Voeg daarbij een excellente wijnkaart en de troeven van deze zaak liggen op tafel. De prominent aanwezige vleugelpiano nodigt uit om op een laatste donderdag van de maand deel te nemen aan een romantic dinner.

 

Different Deals

 

Zoals in de andere Genkse Different hotels bestaat een arrangement in M-hotel uit ontvangst met een welkomstdrankje, overnachting in een tweepersoonskamer, ontbijtbuffet, een Limbutg Vakantiepas met €250 aan voordelen, een VIP dagpas Maasmechelen village met 10% korting in 9 boetieks naar keuze en gratis Wifi. Reserveren en informatie via www.differenthotels.com onder het thema ''Different deals'.

 

2015

 

Met de opening van MOM Hotel Terhills in Maasmechelen in maart en het YUP hotel in Hasselt in mei wordt 2015 een 'different' jaar. De sterke kanten van Terhills zijn ongetwijfeld haar ligging naast Maasmechelen Village Outlet Shopping en Connecterra, het nationaal park Hoge Kempen. Euroscoop en Terhills Cable Park zijn nog twee upplementaire trekpleisters in de omgeving van dit Premium Luxe hotel met prachtige Franse tuin. In afwachting van de opening van een eigen culinair restaurant in het begin van 2016, zal dit hotel bij start slechts een klein restaurant hebben.

Het YUP hotel wil haar plaats veroveren in trendy Hasselt en mikt hoofdzakelijk op een jong cliënteel. Voor Hildegard Poortmans, die mee aan de wieg van Different hotels stond, is deze opstart van twee nieuwe hotels  alweer een begeesterende uitdaging.