- Gegevens
- Geschreven door: Miet Waes


Op het einde van de winter snakt iedereen naar warmte, kleuren en geurende bloemen. Het Japanse parfummerk Kenzo komt met een nieuw parfum op de markt, die aan al die verzuchtingen en wensen voldoet: Flower by Kenzo 2020 -Poppy Bouquet.
Flower by Kenzo 2000 zorgde voor een revolutie in de parfumwereld
In 2000 zorgde Kenzo voor een revolutie in de parfumwereld met de creatie van ‘Flower by Kenzo’. Als symbool werd de klaproos genomen, niet omwille van zijn geur, maar omdat de klaproos niet alleen een icoon is van de vrede, maar ook van een onverwoestbare, sterke, maar fragiele schoonheid.
De ranke, slanke fles met de vuurrode klaproos op, maar ook de heel subtiele bloemengeur
maakte het tot de lievelingsparfum van heel wat vrouwen, die een delicate geur – eigen aan de Japanse parfums – verkiezen boven een overweldigend parfum. Na 20 jaar droomde de ontwerper en parfumeur Alberto Morillas van een vernieuwde versie en deed daarvoor beroep op Dora Baghriche. De Bulgaarse roos en de Indische jasmijn blijven voor het hoofdaccent zorgen, maar de witte Muskus werd vervangen door het subtielere Amandelhout en de Aziatische peer. Het resulteerde in een nog fijnere, nog subtielere bloemengeur.
Het elegant flesje blijft behouden, maar de kleur wordt lichtroze
De flacons, want het zijn er drie, zijn het ontwerp van designer Serge Manseau, die zich liet inspireren door een surrealistische dialoog tussen stad en bloem. Drie slanke glazen torens, die als triomferende wolkenkrabbers naar de hemel wijzen, maar ook de gratie hebben van een ontluikende klaproos.
Wie niet kan wachten op de geur van ontluikende bloemen, kan alvast de lente in huis halen met ‘Flower by Kenzo 2020, Poppy bouquet’.
Prijs
Eau de Parfum 30 ml: €52, 50 ml: €74, €102,50