Promotiecampagne kinderassortiment
Boeken algemeen

Mondiale ode aan Sherry

Binnenkort start de vierde editie van de ‘International Sherry Week’, een initiatief van het ‘Consejo Regulador Jerez-Xeres-Sherry’, (de Sherry wijnraad) in Spanje. Dit internationale festijn is het hoogtepunt voor veel Sherryfans over de hele wereld die hun favoriete wijn in het zonnetje zetten. In de afgelopen drie jaar werden in 25 landen bijna 6.000 Sherry activiteiten georganiseerd, waaraan meer dan 200.000 liefhebbers meededen. Ook Nederland is als tweede exportland van Sherry een belangrijke deelnemer aan de Sherryweek, die dit jaar plaatsvindt van 6 tot 12 november.

 

In de tweede week van november zullen duizenden restaurants, bars, wijnwinkels en bodega’s over de gehele wereld Sherry proeverijen organiseren, speciale menu's serveren en andere Sherry evenementen organiseren als een ode aan de bekende Zuid-Spaanse wijn. Ook thuis kunnen mensen deelnemen door bijvoorbeeld een Sherry avond met vrienden te organiseren. Foto’s en aankondigingen kunnen worden geplaatst op de site sherryweek.wine/nl en gedeeld via social media met #sherryweek. De registratie van zowel professionele evenementen als particuliere initiatieven is van nu al mogelijk.
 

Online en offline samenkomen

Centraal in de ‘International Sherry Week’ staat het interactieve online platform sherryweek.wine/nl.Via live streaming en door middel van Twitter proeverijen worden deskundigen in contact gebracht met liefhebbers over de hele wereld. In 2016 werden meer dan 10.000 unieke berichten met de hashtag #sherryweek geregistreerd gedurende de week. Op Instagram alleen kwamen al meer dan 50.000 likes binnen, en 28 miljoen(!) impressies via Twitter (Bron: Tweetbinder). In meer dan 10.000 bars, cafés, restaurants en huiskamers komen jaarlijks echte ‘Sherrylovers’ bij elkaar om hun liefde voor deze wijn uit te dragen met de mooiste gerechten èn vrienden.

 

‘Heel Holland Sherriet’

Vorig jaar hebben de Nederlandse fans actief deelgenomen aan de Sherryweek: meer dan 100 initiatieven werden gesignaleerd, waarvan de helft geregistreerd op de Nederlandse website.  Facebook genereerde bijna 23.000 impressies waarmee ruim 10.000 mensen bereikt werden. Op het Nederlandse Twitteraccount leidden de activiteiten tot ruim 7.000 impressies. Ook de bloggers hebben zich ingespannen met meer dan 20 blogs gewijd aan Sherry in één week. “In Nederland, een van de belangrijkste afzetmarkten voor Sherry, zien we een duidelijke trend van betere Sherry’s, die in de horeca en ook online verkrijgbaar zijn. Dat is goed voor het imago van Sherry en voor een duurzame groei van het product”, zegt Yuri Pieplenbosch van het Haagse Marketingbureau Alterego. Hij roept alle importeurs, wijnverkopers, horeca, bloggers en liefhebbers van Sherry op om alvast te beginnen met het plannen van een of meerdere eigen Sherry activiteiten. Iedereen kan meedoen, de enige voorwaarde is dat echte Sherry (van de D.O’s van Jerez-Xeres-Sherry of Manzanilla Sanlúcar de Barrameda) centraal staat. In social media kunnen ideeën uitgewisseld worden met andere Sherry liefhebbers met behulp van #sherryweek. Nieuws en updates zijn te volgen op de Nederlandse social media kanalen.

Registreer een evenement voor 31 oktober 2017 en maak kans op dé Sherry Educators Course in Jerez: http://www.sherry.wine/nl/sherryweek/competitie