Promotiecampagne kinderassortiment
Boeken algemeen

Hollands Nat zet Nederlands gedistilleerd weer op de kaart

Hollands Nat is een samenwerking van zeven jonge onafhankelijke Nederlandse drankmerken. Elk met een eigen verhaal en een ander product. Tegelijkertijd hebben ze ook veel met elkaar gemeen. En dus besloten ze de handen ineen te slaan om zich zo samen te knokken naar een plek op het schap. Met de ambitie de wereld te veroveren.

Gin, wodka, vermouth, limoncello, jenever, het zijn stoere producten. Kleinschalig geproduceerd, met veel aandacht. Craft Spirits noemen ze het. Dit is, net als we eerder ook bij craft beer hebben gezien, aan een enorme opmars bezig. Het publiek waardeert de kwaliteit, maar ook het verhaal dat erbij hoort.

De ondernemers van Hollands Nat zijn van de generatie van het delen. En zo staan ze ook in de samenwerking. Informatie en kennis worden gedeeld. Samen sta je sterker. Door te denken vanuit een categorie en niet vanuit enkel en alleen het eigen merk worden resultaten behaald die voor elk van de merken op zich onbereikbaar zouden zijn.

Samen kan op deze manier een vuist worden gemaakt. En dat is belangrijk in een markt die door de grote spelers bewust dicht wordt gehouden. De ontwikkeling van Hollands Nat wordt dan ook met veel belangstelling gevolgd. De manier van werken vanuit het collectief kan wel eens dé oplossing zijn voor kleinere drankmerken om zich te kunnen meten in de strijd met de ‘grote jongens’.

Matteo Lo Prete, eigenaar van Bello Limoncello en een van de initiatiefnemers: “Door gezamenlijk op te trekken hopen we elkaar te versterken. Samen ben je zichtbaar. Bovendien het is gewoon leuk. We leren van elkaar, inspireren elkaar en proberen elkaar te helpen. Uiteindelijk zijn we allemaal vooral heel erg bezig met de beste en lekkerste producten te maken. We zijn daarin meer collega’s dan concurrenten.”

“Hollands Nat is een categorie. Door als categorie te denken en niet onafhankelijk hun eigen hachje proberen te redden, is veel meer mogelijk. Samen sta je nu eenmaal sterker dan alleen”.

Sebastian Kolstee, eigenaar van Kever Genever: ‘We zijn hartstikke trots! De samenwerking voelt als een grote ontdekkingsreis en avontuur. Mooie Hollandse producten samen op de kaart zetten.”

Hollands Nat wordt op 22 mei tijdens de Perfect Serve Barshow in Amsterdam gelanceerd.


De merken

Bello limoncello.
Een met de hand geplukte en geschilde limoncello. Met meer alcohol en minder suiker. De Macho onder de likeuren.

Oyster44,
Zacht zilte Nederlandse maritieme vodka. Met biologische pootaardappeltjes, verveine en citroenmelisse van telers uit West - Brabant en Zeeuwse Imperial Oesters van Jean Dhooge uit Yerseke.

Hermit Gin,
Frisse citrus-gin met een scheutje Oosterscheldewater. De toevoeging van oer Hollands gefilterd Oosterschelde-water zorgt voor de eerste Dutch Coastal gin.

The-Stillery,
The Stillery’s First, Dinklewheat vodka. Amsterdam's eerste biologische spelt vodka. De vodka heeft een graan karakter, bevat tonen van amandel en een romigheid die doet denken aan witte chocolade.

Kever Genever,
Kever Genever is een moderne interpretatie van Hollands Glorie: oude jenever. Heerlijk om te drinken als kopstoot maar ook prachtig in een cocktail.

V2C Dutch Dry Gin,
V2C Gin is van 4 vrienden die elkaar kennen van de Hotelschool in Maastricht met een passie voor eten en drinken, maar vooral de beleving daarvan. “V2C” staat voor Victor de Stuersstraat 2c, het studentenhuis waar we allen hebben gewoond.

Willem’s Wermoed,
De eerste Nederlandse premium vermout. Geïnspireerd op de Amsterdamse Hortus Botanicus, vervaardigd in Schiedam.

Brand Ambassador
Vanaf 1 mei starten Bart Fleskens en Tara Snetselaar als brand-ambassador voor Hollands Nat. Zij zullen zich toeleggen op de verkoop van Hollands Nat in zowel horeca als slijterijen