Boeken algemeen
Promotiecampagne kinderassortiment

Strikstof lanceert eerste collectie bowties met een twist

Na een tweejarig ontwerp- en productieproces onthullen de drie vrienden van het gloednieuwe mannenmodemerk ‘Strikstof’ hun eerste collectie: tien karaktervolle bowties met verrassende prints in stijlvolle kleuren, gemaakt van ruwe materialen. De bowties zijn geschikt om dagelijks te matchen met casual outfits en bedoeld voor mannen van alle leeftijden die er graag goed uitzien; niet alleen tijdens speciale gelegenheden. Elke dag telt. “Make It Count” luidt het Strikstof-motto op de speciaal ontworpen tinnen bewaardoosjes waarin ieder exemplaar geleverd wordt. De klassieke accessoires met een twist zijn o.a. verkrijgbaar bij de Amsterdam Barber Shop en via de webshop: www.strikstof.com.

 

Iedere Strikstof-bowtie heeft zijn eigen persoonlijkheid. Variërend van ‘The Must Have’ (een tijdloze klassieker) tot ‘The Artist’ (mintgroene extravaganza). Enkele andere pakkende namen uit de collectie zijn: ‘The Hotdog’, ‘The Hunter’, ‘The Tough Guy’, ‘The Ambassador’ en ‘The Specialist’, voor wie van zelf strikken houdt. De bowties worden met de hand gemaakt in Portugal. Strikstof is opgericht door drie zelfstandig ondernemers uit Amsterdam die hun krachten en liefde voor bowties gebundeld hebben: Shon Price, Bas Mutsaards en Jasper Holleboom. Met als doelstelling het bowtie-aanbod te verbreden en de drempel om een bowtie te dragen te verlagen is Strikstof ontstaan. “Een bowtie is meer dan een accessoire; het is een expressie” aldus het drietal.

 

Team Strikstof

Shon (1983) is de ontwerper van Strikstof. Hij houdt zich bezig met fashion, design en materiaal. De tien bowties heeft hij een karakter gegeven en daar passende prints bij ontworpen. Zo heeft hij de vintage zonnebloemprint van ‘The Grandma’ met de hand geschilderd. Als ambachtelijk graficus is hij een bekende in de mode-industrie. Het ontwerpen van sprekende prints is een van zijn expertises. Zijn klantenkring bestaat uit internationale bedrijven zoals Levi’s, Tommy Hilfiger, Nike en meer. Bas (1982) is verantwoordelijk voor de marketing. Hierin richt hij zich op de consumentenmarkt en houdt zich bezig met content creatie. Als videograaf zet hij o.a. backstage- en promotievideo’s in als online marketingtool. Jasper (1984) richt zich op de verkoop en relatiebeheer binnen Strikstof. De zakelijke markt bereiken is daarin zijn doel. De vriendschap tussen de drie mannen én alle andere betrokkenen vormt het fundament waarop Strikstof is gebouwd en functioneert.