Boeken algemeen
Promotiecampagne kinderassortiment

Rugzak gemaakt van 11 PET-flessen

Fjällräven introduceert Re-Kånken, een speciale editie van de populaire Zweedse rugzak Kånken. Alles is nieuw aan deze versie, behalve het ontwerp dat zich al generaties lang heeft bewezen. De Re-Kånken is gemaakt van 95% gerecycled polyester en bevat per rugzak het materiaal-equivalent van 11 PET-flessen.

 

 

De rugzak zelf is ook recyclebaar en bezit dezelfde duurzaamheid en functionaliteit als de reguliere Kånken. Het nieuwe verfprocedé SpinDye zorgt eveneens voor een flinke milieuwinst. Bij deze techniek wordt kleurstof toegevoegd op het moment dat de polyestervezels worden gesponnen. Dit bespaart grote hoeveelheden chemicaliën, water en energie. De gehele rugzak, zowel stof, draagband als voering, is gemaakt van hetzelfde SpinDye garen.

 

Geborduurd embleem
Het ontwerp is vertrouwd: het hoofdvak van de Re-Kånken heeft een royale opening waardoor in- en uitpakken makkelijk is. De rugzak is voorzien van twee open vakken aan de zijkanten en een ritsvak op de voorkant. Handige features zijn bovendien het zitmatje in het achtervak, het ID-label aan de binnenzijde en de handgrepen aan de bovenzijde. De rugzak heeft een ultiem draagcomfort en past altijd dankzij de soepele, verstelbare schouderriemen. Ook vind je het bekende embleem terug in geborduurde vorm op de voorzijde.

 

Rechte rug
Rechte ruggen zijn gezonde ruggen! Kånken werd in 1978 geïntroduceerd om rugproblemen onder Zweedse schoolkinderen te helpen voorkomen. Nu, meer dan 35 jaar later, heeft Kånken miljoenen ruggen rechtgehouden en is het één van de populairste producten van Fjällräven, geliefd bij vele generaties gebruikers. 

 

Informatie
Fjällräven Re-Kånken is vanaf augustus 2016 in diverse kleuren verkrijgbaar bij outdoor-, tassen en fashionwinkels. Advieswinkelprijs € 89. Kijk voor meer informatie op Fjallraven.nl. Social media: Klik hier voor video op Facebook. Twitter.com/Fjallraven_Swe, www.youtube.com/user/FjallravenSE.

 

Over Fjällräven
In 1960 richtte Åke Nordin thuis in‚Ä®zijn kelder in de Noord-Zweedse stad Örnsköldsvik het bedrijf Fjällräven op. Sindsdien is het merk trouw gebleven aan haar missie: het ontwikkelen van tijdloze, functionele en duurzame outdoor-producten, het verantwoordelijk omgaan met mensen, dieren en het milieu én inspiratie bieden voor het buitenleven.

Tegenwoordig ontdekken steeds meer recreatieve en professionele buitenliefhebbers het robuuste merk. Fjällräven maakt een brede lijn kleding, rugzakken, tenten, slaapzakken en accessoires. Altijd voorzien van het logo van de fjällräven (Zweeds voor poolvos).