Boeken algemeen
Promotiecampagne kinderassortiment

Silhouette, de Rolls- Royce onder de brillen, zorgt voor een nieuwe mijlpaal

Lange tijd was de bril een noodzakelijk kwaad voor wie allergisch is aan contactlenzen. Momenteel is hij meer dan hot. Dank zij de grote keuze aan trendy en stijlvolle armaturen is hij een modeaccessoire geworden, ook voor wie er geen nodig heeft. Het luxe merk Silhouette, gekend voor zijn lichtste brillen ter wereld, zet nu in op nog meer comfort door glazen te produceren die perfect bij de monturen passen en het zicht optimaliseren tot aan de uiterste rand van de bril. We gingen praten met Sandra Van Renterghem, PR & Marketing Manager Silhouette Benelux en opticien David Sinnaeve.

 

Klik hier voor de foto’s van Silhouette.

 

De lichtste en sterkste brillen ter wereld

 

Sandra: “Silhouette werd in 1964 opgericht in Oostenrijk en specialiseerde zich in brillen van topkwaliteit. In 1999 werden ze wereld bekend met hun revolutionaire model ‘Dimension’, een bril die geen montuur had, geen scharnieren en schroeven en gemaakt is van lichtgewicht  – amper 1,8 gram – hightech titanium. De designer Gerhard Fuchs had zich hierbij laten inspireren door de minimalistische architectuur van de 21ste eeuw. De brillen worden grotendeels met de hand gemaakt met de allerbeste materialen en de nieuwste technologieën. Daarna vertrekken ze naar meer dan honderd landen over de hele wereld. Tijdens meer dan 35 ruimtereizen droegen de astronauten aan boord brillen van Silhouette.”

 

Silhouette Vision Sensation

 

David: “Voor veel mensen is een eerste bril met multifocale glazen een serieuze aanpassing. Vaak moet men anders leren kijken omdat het glas aan de rand voor hinderlijke vervormingen zorgt. Doorgaans volgen de montuur – en glasproducenten verschillende parameters voor hun curven en zijn die niet gelijk. De gevolgen hiervan kent iedereen: de bril die de klant krijgt, ziet er niet uit zoals verwacht op basis van de demomodellen en de verhouding van de glazen tot de ogen – en dus het zicht van de klant – is niet correct. Om dit euvel te vermijden produceert Silhouette nu zelf glazen,  in het nieuwe Lens  Lab in Linz waar de hoofdzetel van het Oostenrijkse familiebedrijf is gevestigd. De Silhouette Vision Sensation gebeurt volgens de strengste technische specificatie eisen precies op maat voor de brillencollectie van Silhouette. Daarna worden ze in een montuur gezet, met een volledige Silhouette-bril als resultaat. Ons zorgvuldig samengesteld team van glazenexperts neemt elke stap van het productieproces voor zijn rekening. Dit betekent dat elk glas perfect afgestemd wordt op het model van Silhouette, de behoeften van de klanten en de eisen van de opticiens met wie het bedrijf samenwerkt.

 

Een geoptimaliseerd zicht tot de uiterste randen van het glas

 

“We kunnen de parameters tot de uiterste rand van de brillenglazen uitwerken. Zo krijg je minder fouten bij de beeldvorming, minder vervorming aan de rand en minder ongewenste afbuiging. De glazen zijn verkrijgbaar in een unifocale en een multifocale versie, voor brillen met of zonder rand. Het zwaartepunt ligt bij de multifocale glazen omdat het gezicht daar geoptimaliseerd is tot aan de uiterste randen van het glas.”

Moet de klant dan niet lang wachten op zijn nieuwe bril?

“Integendeel”, zegt Sandra met klem “we leveren onze brillen gegarandeerd binnen 96 uur om het even waar in Europa. Zo bieden we onze opticiens de best mogelijke voorwaarden om hun klanten tevreden te stellen.”

 

Brillen met een Haute couture-label

 

Sandra: “Om esthetische redenen volgen de Silhouette monturen een bepaalde curve. We hebben gemerkt dat een bril met deze curve de natuurlijke lijnen van het gezicht mooi volgt. Hij past dus perfect bij de gezichtsvorm van de drager. De glazen worden optisch aangepast aan de curve van het montuur. Dankzij het uiterst transparante materiaal van de glazen en de speciale antireflectielaag zijn de glazen kristalhelder. Dat is de rode draad wanneer we onze brillen ontwerpen en onze glazen produceren. Zo zorgen we voor de best mogelijke compatibiliteit en harmonie tussen montuur en glas en garanderen we tegelijk dat de bril als gegoten zit en het persoonlijke beeldpunt bewaart. De metingen van de opticien met de demobril zijn 100% identiek aan de geleverde bril. Het is dus niet meer nodig om de bril nadien aan te passen door hem te verbuigen. Bovendien ziet hij er precies hetzelfde uit als het model dat de klant heeft gepast.”

 

Kleuren en onderhoud

 

Sandra: “Silhouette Vision Sensation zal bij de lancering bestaan uit een standaardgamma transparante optische glazen en licht getinte versies in het grijs, bruin, groen, blauw en roze. Deze zijn verkrijgbaar met 10% of 25% tint of met kleurverloop.”

Tot slot geven Sandra en David ons nog enkele tips:

Sandra: “De kleur van een bril zorgt voor een prettige eigentijdse look. Maar hoe mooi een brilletje ook oogt, het moet bij je passen. Kies daarom een kleur die goed bij je huidskleur, haarkleur en de kleur van je ogen passen.

Warme types’, dat wil zeggen mensen met een gelige of perzikachtige huidskleur en goudbruine, goudblond, bruinzwart of kastanjekleurig haar kiezen best een montuur in warme kleuren : goud, oranje, bruingoud en koperkleurig.

Koude types’ hebben een huidskleur met een roze, roodachtige of blauwe ondertoon en asblond, witblond, blauwzwart of zilvergrijs haar. Zij kiezen best een monteur in een koele kleur: blauw, blauwgrijs, zilvergrijs, roze en zwart. De kleur van je bril kies je best ook in harmonie met de lievelingskleuren van je kleding. Ook de kleur van je sieraden moeten bij je montuur passen: zilverkleurig bij zilveren sieraden en goudkleurig bij gouden sieraden”.

David: “Brilglazen reinig je het beste met water en zachte zeep of met een speciaal daarvoor bestemde spuitbus.

Gebruik zeker geen papieren doekjes of keukenrol en reinigt zeker niet met je t-shirt of ander kledingstuk.”

 

Meer informatie

www.silhouette.com

info: 0032 3 24 82 24 50